home Suzuki GSX1100R 1988 Suzuki DR600 1986 Honda NX250 1994 Yamaha YZF750R 1995
DR600 nieuwe veren DR600 uitlaat DR600 stuur, kappen en spiegels DR600 motard project More Power Wiellagers vervangen

 

Om te beginnen, bij de weg op 29 april 2006 koninginnendag maar waakdienst dus thuis, de wielen uit mijn onderdelen motor gehaald.

 

Van links naar rechts: Het originele voorwiel 21 inch, net bij Piet Kruis gekochte achterwiel van een ?????. Het is wel eenzelfde velg als de originele achtervelg van een DR600. 2,5 inch breed en 17 inch diameter. Net even gekeken het is ook van dezelfde velgen fabrikant Matasaki of zo. En als laatste het originele DR600 achterwiel 2,5 inch breed en 17 inch. Wat we hier dus hebben is een setje motard wielen alleen wat door elkaar.

 

Na wat losdraai en zaag actie's aan mijn zijde, Oja en veel poetsen, is dit het resultaat. Ik heb de achtervelg ook maar ontspaakt want die spaken waren roestig en ik wou de naaf ook van een nieuw kleurtje voorzien. Heb dus nu een voor en achter naaf voor een DR600 en 2 aluminium 17 inch velgen. Begint erop te lijken.

 

Andere hoek.

 

Net geschuurd met waterproof schuurpapier.

 

Even ontvet, RTFM, ammoniak 1 op 5 met water aanmaken. Te laat, moest even gaan zitten want wat komt daar een lucht vanaf zeg.

 

Laten drogen.

 

ZieHier mijn spuitcabine.

 

Publieke spuitcabine

 

Gespoten en wel, met hammerite hamerslag. Woensdag 3 Mei 2006 gaan de naven en de velgen richting Haan Wheels.

 

Week later, 7 mei zijn de velgen terug.

 

Cheap is niet altijd goed, voor een voorwiel is 2,5 inch goed genoeg maar achter. Ook heeft Haan Wheels de naaf van het achterwiel er verkeert ingespaakt, offset moet anders zijn, 3 centimeter anders. Hij moet terug, gelijk maar gevraagd om er een 3,5 inch achtervelg om te gooien.

 

Voorwiel was wel goed gespaakt dus bandje erom. Speciale Super Motard banden. De ContiTwist SM Sport. Voor een 100 en achter een 130. Niet veel maar genoeg voor mijn oudje. Ben benieuwd hoe het stuurt en of het hoogte verschil niet teveel is. We gaan het meemaken.

 

Gaaf os supergaaf, ook maar gelijk mijn remleiding vervangen. De DR600 remt. Altijd handig.

 

19 Mei, Achterwiel is klaar. Gelijk maar gehaald bij Haan Wheels.  Hier zie je goed het verschil in breedte tussen 2,5 en 3,5. 3,5 is beter.

 

Bling, Bling.

 

Dat gaat helemaal goedkomen.

Past perfect.

 

20 mei 2006, zaterdag, in de ochtend bij safe een bandje erop laten zetten. Het gaat nu eindelijk gebeuren. Hoe zal hij gaan rijden????

 

Daar staat hij dan. Met een kleiner voorwiel lijkt het niet dat de motor voorover hangt. Staat eigenlijk wel alsof het ervoor gemaakt is.

 

Ben er stil van.

 

 

Nog steeds stil. Hij rijdt echt geweldig.